Câteva cărți bune

Îmi place tare mult să citesc. Nu mai am timpul liber de altădată, așa că selecția cărților o fac mult mai strict. Vreau să simt la fiecare lectură un plus de profunzime și înțelepciune.

Pe lângă multe cărți duhovnicești, îmi plac romanele interesante, despre viața femeilor și a mamelor din alte timpuri și locuri. Cred că-mi dezvoltă într-un fel frumos mintea și-mi oferă perspective diferite asupra vieții. E bine să vezi cum trăiesc alții și ce fel de experiențe îi definesc ca oameni.

Am scos din agende listele cu cărți citite în ultimii ani și le-am sortat pe teme. Mai jos vă las câteva titluri care m-au impresionat profund, despre suferință, iubire și jertfă; majoritatea au ca personaje femei arabe, prinse între limitări și obligații, mult peste puterea noastră de înțelegere.

download

Khaled Hosseini este un scriitor și medic afgano-american. A scris 4 romane, dintre care am citit 3 cu mult entuziasm în două săptămâni. Cel de-al patrulea, Rugă către mare, abia a fost lansat, dar îl am pe lista de lectură!

*Vânatorii de zmeie O carte tristă, dar profundă despre prietenia a doi băieți, aparent din lumi diferite, cu accent pe tema paternității. Nu vă spun prea multe, pentru a nu vă strica bucuria.

Un citat: „For you a thousand times over!” „Pentru tine, încă de o mie de ori!”

*Splendida cetate a celor o mie de sori spune povestea a două femei foarte diferite, căsătorite cu același bărbat, care transformă o relație de dușmănie într-o prietenie care să le asigure supraviețuirea. Descrieri realiste despre lumea musulmană, despre viața femeilor, cu accent pe maternitate. MINUNATĂ! Este unul dintre romanele mele preferate, l-aș reciti oricând!

Un citat: „-Asta-i soarta noastră, Mariam. A femeilor ca noi. Să îndurăm. Asta-i tot ce avem..”

*Și munții au ecou: O colecție de nuvele care se întrepătrund, urmărind viața membrilor unei familii, pe o perioadă de 70 de ani. Acțiunea se desfășoară pe mai multe planuri și este narată în fiecare capitol de alt personaj. Foarte frumoasă și captivantă.

Un citat: „Toate lucrurile bune în viață sunt fragile și ușor de pierdut”.

autor

Parinous Sanie este o scriitoare din Iran, cu un scris captivant și intens. Am citit ambele cărți la o perioadă scurtă de timp una de cealaltă și mi-au plăcut foarte mult.

*Tatăl celuilalt copil: povestea lui Shahab, un băiețel neadaptat, care nu vorbește și suferința părinților săi, cu multe şi mari aşteptări, într-un mediu în care părerea oamenilor contează mai mult decât familia; am înțeles (încă o dată) cât de importante sunt dragostea și acceptarea pentru un copil.

Un citat: „Comparam mereu în minte casa noastră cu cea a domnului și doamnei Karimi, iar casa lor mi se părea mai luminoasă și mai caldă. Ei glumeau unul cu altul și se priveau cu ochi zâmbitori și plini de afecțiune. (…) Când trebăluia prin casă, Soudabeh Khanom cânta, în timp ce mama era mereu încruntată. (…) În zilele acelea, în cotloanele minții mele, ajunsesem să cred că dacă mama ar fi mai veselă și mai puțin amărâtă iar tata ar fi ca domnul Karimi și mi-ar da mai multă atenție și m-ar iubi mai mult, sigur aș fi putut vorbi deja.”

*Cel care mă așteaptă: O carte despre onoare si sacrificiile unei mame, intr-o societate patriarhală; descrie viața lui Masumeh, plină de tristețe și singurătate. O altă carte profundă, pe care o recomand cu mare drag!

Un citat: „Fă cu mine ce vrei; dar te rog nu mă mai pune la incercare folosindu-te de copiii mei!”

571f7ce2abc86.image

Mama, de Pearl S. Buck, este povestea unei femei aparent neînsemnate, dintr-o lume îndepărtată și îngropată în istorie; o femeie săracă din China precomunistă, reprezentanta milioanelor de femei „fără chip” din spațiul rural. Este o carte duioasă care mi-a plăcut tare mult (în special capitolele care descriu nașterea copiilor ei😊).

Un citat: Oare suferința nu ispășește?”

59e2bfc161361f24444d8071

Elif Shafak este o scriitoare turcă, pe care am găsit-o întâmplător la bibliotecă și care m-a cucerit cu poveștile ei. I-am citit vreo 7 cărți, iar cel mai mult mi-au placut:

*Bastarda Istambulului: prezintă dorința a două tinere nonconformiste – Asya și Armanoush – de a risipi misterul ce le învăluie istoria familiei lor și de a-și descoperi propria identitate. O poveste complexă, cu multe detalii despre civilizația turcă și cea armeană.

Un citat: „Aici ploaia e un adevărat calvar. În alte părţi ale lumii, o aversă e, probabil, o binecuvântare pentru aproape toate fiinţele şi lucrurile – pentru recolte, pentru faună şi floră şi, cu un strop suplimentar de romantism, pentru îndrăgostiţi. Nu şi în Istanbul. Pentru noi, ploaia nu înseamnă neapărat să te uzi. Nici măcar să te murdăreşti. Dacă e să însemne ceva, atunci înseamnă să te enervezi. Înseamnă noroi şi haos şi furie, de parcă n-am avea deja destul din fiecare. Şi să te lupţi. Asta întotdeauna. Ca nişte pisoi azvârliţi într-o găleată cu apă, ne lansăm cu toţii – zece milioane de inşi – într-o luptă zadarnică împotriva picăturilor.”

*Lapte negru: Am citit-o printre alăptări, așa că m-am regăsit in multe „descrieri”; după ce a născut, autoarea a făcut depresie postpartum, iar această carte este scrisă ca o forma de terapie, prin care încearcă să găsească răspunsul unei dileme: să scrii cărți sau să creşti copii?

Un citat: „Am fost surprinsă să descopăr cît de multe trecuseră prin turbulenţe emoţionale asemănătoare. De ce n-am ştiut mai multe despre asta? Mi s-a spus mereu că femeile sar în sus de bucurie de îndată ce-şi ţin bebeluşii în braţe. Nimeni nu mi-a spus că, sărind în sus, unele dintre noi ne lovim cu capul de tavan şi rămînem o vreme ameţite.”

*Ucenicul arhitectului: Un roman istoric minunat despre viața unui indian, Jahan, ajuns la curtea sultanului Soliman Magnificul, împreună cu un elefant, Chota. Devine ucenicul arhitectului care proiectează și supraveghează construcția mai multor moschei. Frumoase descrieri, împletiri de istorie și imaginație.

Un citat: „Pentru cei ca noi munca e rugăciune“, zicea meșterul adesea. „E felul nostru de-a vorbi cu Dumnezeu.“

*Onoare: O poveste zguduitoare despre iubire și familie într-o societate în care bărbaţii sînt născuţi pentru onoare, iar femeile, pentru ruşine. Povestea a trei generații te poartă de la Instambul la Londra, pe marginea râului Eufrat, într-o dramă intensă, cu răsturnari de situații. Foarte captivantă!

Un citat: „E întotdeauna mai bine să privești înăuntru. Lasă-i pe ceilalți să-și poarte singuri de grijă. Fiecare amărăciune e bagaj greu. De ce să-l cari? Ești un balon cu aer cald. Spune-mi unde vrei să mergi în sus sau în jos? Lasă în urmă furia, durerea, lasă sacii să cadă.”

Pentru alte recomandări, stați pe aproape.. Mai am încă multe cărți de prezentat!😊😊

Spor la citit!!

Photo by aarp.com

Vă mulțumesc pentru vizita pe blogul Cuibulancutei. Dacă v-a plăcut acest articol vă invit să dați un like mai jos.

Citeste si: Planuri pentru Martie Ingijorarea noastra, cea de toate zilele Planuri pentru 2019

13 comentarii

  1. Mulțumim! O parte din recomandări le-am gasit și la noi la bibliotecă și sunt, într-adevăr, minunate. Abia aștept și următoarele recomandări…:)

    Apreciază

    1. Aceste carti sunt fictiune? Au la baza povesti de viata reale sau sunt doar inventate? Pe mine asta ma racaie, cand citesc, uneori mi se pare exagerat si ma gandesc ca e imposibil sa se fi intamplat asa si ca mi.am pierdut timpul citind o poveste ireala…
      Mie mi.a placut foarte mult Pollyana – secretul multumirii… sunt mai multe romane, in primul e descrisa ea de cand era copil, apoi in urmatoarele e prezentata viata ei de proaspata sI tanara sotie cu treburi casnice iar apoi viata ei de mama devotata sI casnica… am ajuns sa o invidiez ca ea doar sta acasa si se ocupa de copii si organizeaza treburile casei, dar are o fata care face mancare si curatenie, cum spune ea, un ajutor continuu.

      Apreciază

  2. Multumim pentru recomandari! Si felicitari ca mai reusiti sa si cititi… Imbratisari!
    Eu astept cu nerabdare si o postare despre musafiri/invitati la masa. Stiu ca le-ati pus pe lista pentru acest an 🙂

    Apreciază

Lasă un comentariu